maandag 7 januari 2013

Yogaserie: Ontwaken

Om half 7 vertrekt mijn vriend naar zijn werk en dan begint mijn dag. Ik begin met 10 minuten yoga. Ik heb het boekje "Praktisch en snel yoga" en ik doe 's ochtends de korte sessie "Ontwaken".  De sessie bestaat uit de volgende 6 asana's:


Berghouding 





Staande Diagonaal Houding


Adem in en kijk op, recht je rug diagonaal op. Kijk naar het punt tussen de wenkbrauwen. Plaats de vingertoppen op de vloer op één lijn met je tenen. Houd de benen gestrekt. Als het niet lukt om de handen naast de voeten op de grond te plaatsen, buig dan de knieën. Verleng de ruggengraat, houd de nek lang.



Staande Diagonaal Houding


Vis




Staande vooroverbuiging




Driehoek 




De Hond 





Deze ochtendsessie van 6 aparte asana's wissel ik af met 3 keer achter elkaar de zonnegroet:




Na deze sessie om te ontwaken doe ik nog een meditatie van 15 tot 20 minuten. Op deze manier begin ik goed aan de dag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten