dinsdag 8 januari 2013

Een dagelijkse gedachte

Elke dag krijg ik via de mail een dagelijkse gedachte van Olaf Hoenson opgestuurd. Het is een mooi moment van bezinning om de dag mee te beginnen. De dagelijkse gedachte wordt ook op de website gezet, maar ik denk er niet elke dag aan om naar de website te gaan. En mijn mail check ik wel (bijna) elke dag.

De gedachten die me aanspreken bewaar ik, maar er zijn natuurlijk ook gedachten die me minder aanspreken. Soms worden de gedachten ondersteunt met filmpjes. Op 3 januari jl. was de dagelijkse gedachte "Verander je woorden. Verander je wereld." Dit is een quote van  Andrea Gardner. Bij deze gedachte hoort een erg inspirerend filmpje, dat ik graag met jullie wil delen:


Naast de dagelijkse gedachte kun je op de website ook een inspiratiekaart trekken. Hiervoor moet je wel een account aanmaken door een e-mailadres en wachtwoord in te vullen. Er is ook een spirituele winkel, met een erg groot aanbod boeken, cd's, edelstenen, sieraden, gedachtenstickers, wenskaarten, autostickers etc.

Olaf Hoenson heeft inmiddels ook 2 boeken geschreven. Het eerste boek is een bundeling van 100 dagelijkse gedachten. De gedachten zijn verdeeld in de hoofdstukken "Jezelf zijn", "Voelen", "Vertrouwen", "Geluk", "Succes en werk", "Leven", "Liefde", "Loslaten", "Natuur en universum" en "Alledag".
Bij elke dagelijkse gedachte staat een persoonlijke vraag om verder over te filosoferen. Deze vragen laten je echt nadenken over het onderwerp van de dagelijkse gedachte van die dag.

Het tweede boek heet "Het Gedachtenkastje" waarin je leert om je drukke "gedachtenwereld" op te ruimen, waardoor je optimaal van je leven kunt genieten en meer succes hebt in je werk.Ik heb dit boek nog niet, maar het staat wel op mijn verlanglijstje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten