zondag 6 januari 2013

Affirmaties van Edith Hagenaar

Elke maand ontvang ik van Edith Hagenaar de "Affirmatie van de maand". Normaal gesproken stuurt zij een affirmatie op, met daarna een bijpassende aanvullende affirmatie. De affirmatie van december 2012 was bijvoorbeeld "Ik heb de kracht om mensen gelukkig te maken." De aanvullende affirmatie was "Door met mijn gaven en talenten de wereld te dienen, maak ik mezelf gelukkig." In de mail staan verder interessante video's of bijschriften die met de affirmatie te maken hebben. Ook staat er een visualisatie in. Ik vind deze affirmaties altijd erg inspirerend, en gebruik het als thema van die maand.

Vandaag kreeg ik de affirmatie van januari 2013 binnen. Dit keer kreeg ik echter geen affirmatie die bedacht is door Edith zelf. Nee, ze geeft deze maand een mini-workshop om je eigen affirmatie te bedenken. Door te bedenken dat alles in je leven goed gaat, je ogen te sluiten en dan te ontdekken waar je aandacht naar toe gaat, ontdek je wat je belangrijk vindt. Dit moet je opschrijven, in je eigen positieve woorden, en specifiek.

Voorbeelden die ze noemt zijn "Ik wil dat mensen leren altijd hun hart te volgen.", "Ik wil dat er een gevoel van saamhorigheid op aarde ontstaat." en "Ik wil dat alle kinderen op aarde een perspectief op een goed leven hebben."

Een affirmatie maak je door "Ik wil" eruit te halen, en te doen alsof het al plaatsgevonden heeft. De zinnen hierboven worden dan "Iedereen op aarde volgt altijd zijn hart", "Overal op aarde heerst saamhorigheid" en "Alle kinderen op aarde hebben een perspectief op een goed leven."

Ik heb de oefening gedaan en ik vond het best moeilijk om iets te bedenken. Ik had namelijk heel veel gedachten. Uiteindelijk heb ik de affirmatie "Ik kies bewust voor activiteiten waar ik voldoening en inspiratie uit haal" bedacht.



Ik ben namelijk erg goed in van alles en nog wat doen, zonder dat ik er echt bewust mee bezig ben en er voldoening en inspiratie uit haal. Zo kan ik urenlang op internet rondhangen, en als ik de computer afsluit, niet eens meer weten wat ik allemaal gedaan heb. In 2013 wil ik bewust bepaalde activiteiten doen, waar ik voldoening en inspiratie uit haal.

Dinsdagavond heb ik bijvoorbeeld een vergadering in de buurt van Utrecht. Ik heb besloten om 's middags al die kant op te reizen, zodat ik op mijn gemak in Utrecht naar een museum kan gaan. Dit past ook weer bij het doel waar ik in mijn vorige post over heb geschreven!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten