donderdag 17 januari 2013

Yoga-attributen

Sorry, er was wat mis gegaan waardoor hij niet vanochtend om 7 uur online kwam. Voor morgenochtend staat er weer een nieuwe blog klaar!

Natuurlijk kun je yoga doen zonder attributen, thuis, in het park, op het strand, waar je maar wilt. Maar ik vind het toch wel handig als ik thuis aan yoga doe om wat hulpmiddelen erbij te hebben. Van de week heb ik weer wat nieuwe hulpmiddelen besteld en ontvangen, dus het lijkt me wel leuk om te laten zien wat ik nu thuis heb.

Allereerst natuurlijk een yogamat. Dat is toch wel handiger dan op alleen een handdoek of een tuinstoelkussen of iets dergelijks aan yoga te doen.

yogamat_Buddha_paars.jpg

Ik vind deze wel erg leuk met die Boeddha en hij is ook erg fijn! Hij is lang genoeg, antislip en makkelijk schoon te maken. Ook zat er een handige opbergtas bij.

Daarnaast heb ik een aantal blokken, om makkelijker in een  positie te kunnen komen. Ook gebruik ik blokken om bijvoorbeeld mijn rug of nek te ondersteunen in een bepaalde positie. Vooral het paarse blok is erg leuk om te zien, maar ook erg fijn om te gebruiken! Van die bruine blokken heb ik er geen 3, maar 2.

68c1a3dd-2f77-45c6-9fec-0d4ebb08af16_basis_007_286x286.jpg 9c559253-15ed-4420-a7b2-4f046ac64ee2_Kurkenblok300_286x286.png


Een ander handig hulpmiddel om verder in een bepaalde positie te komen is een riem. Deze is bijvoorbeeld goed te gebruiken bij een positie als de "liggende beenstrekker". Ik heb natuurlijk weer de paarse versie!

yogariemen.jpg

Aan het eind van een yogasessie vind ik het heerlijk om een meditatie te doen. Om mezelf helemaal af te kunnen sluiten van de buitenwereld heb ik een oogkussentje (ook in het paars natuurlijk):

oogkussentjes.gif

Om al mijn spullen makkelijk mee te nemen naar een yogales, heb ik de volgende handige tas:

yogatas-carryall-paars.jpg
Hier passen al mijn spullen goed in! En de tas heeft ook een binnenzakje waar je bijvoorbeeld je telefoon, sleutels of wat contant geld in kunt stoppen. Dus dat is ook wel handig!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten