vrijdag 18 januari 2013

Snail-mail

Een vriendin van mij attendeerde me pas op de website van Snail-mail. Snail-mail is het sturen van ouderwetse post. Tegenwoordig gaat alles snel snel snel via Facebook, Twitter, Whatsapp etc. Maar ik vind het juist zo leuk om echte post te krijgen. Twee weken geleden was ik jarig en ik heb maar 1 echte kaart gekregen. En die was ook nog eens via Greetz verstuurd, dus hij was niet eens handgeschreven. Verder heb ik heel veel berichtjes op Facebook, Twitter en via Whatsapp gekregen. Dat is ook aardig natuurlijk, maar dat is toch anders.

Afbeelding

Bij de website hoort ook een forum, waar je in contact kunt komen met andere snail-mailers. Je kunt zo penvrienden zoeken, maar ook meedoen met "swaps". Er zijn bijvoorbeeld verschillende notitieboekjes die het hele land doorgaan. Er zijn meerdere groepjes van 5, die in elkaars notitieboekje schrijven. Dit kan gaan over een vast thema, bijvoorbeeld "recepten", "creatief",  of "dagboek".  Maar er is ook een vrij notitieboek, waarbij je dus zelf kunt weten wat je erin schrijft. Als iedereen er in geschreven heeft, krijg je het notitieboekje weer terug en heb je dus een leuk gevuld boekje met de bijdragen van 4 andere mensen.
Naast deze vaste "swaps" heb je ook eenmalige "swaps", bijvoorbeeld met Sinterklaas en Kerst.

Afbeelding

Ik heb zelf afgelopen week die ene vriendin een snail-mail gestuurd en ik heb ook al wat terug van haar. Naast brieven sturen we ook wat kleine extraatjes mee, dus dat is ook erg leuk! Maar het is niet verplicht, het is maar net wat je met elkaar afspreekt. Het gaat om de brieven die je met elkaar uitwisselt.

Ik heb me aangemeld voor verschillende "swaps", maar nog niet alle groepjes zijn vol. Alleen bij de "vrije swap" heb ik een groepje compleet gemaakt en kan ik dus beginnen.

Ik vind het echt super leuk om hier aan mee te doen, niet alleen vanwege het contact met anderen, maar ook omdat ik zo mijn creativiteit kwijt kan. Ik kijk nu elke dag uit naar de postbode die hopelijk wat leuks komt brengen!

Afbeelding

Geen opmerkingen:

Een reactie posten