maandag 16 mei 2011

Proefles Yoga

In april heb ik een proefles yoga bij Yogalogica gevolgd. Het was een 1.5 uur durende les die bestond uit meditaties, yogahoudingen, ademhalings- en ontspanningsoefeningen. De ruimte was erg mooi ingericht en er waren verschillende materialen die je kon gebruiken, zoals matjes, kussens, dekens, meditatiekussens en rollen om onder bijvoorbeeld je knieën te doen als je ligt.

We begonnen met een zittende meditatie en daarna werd er een mantra op cd gespeeld waarbij je mee kon zingen, maar alleen de lerares zong ook echt mee. Ik vond het wel een erg rustgevende mantra en kon me er goed aan overgeven. Nadat we de dag achter ons hadden gelaten en ontspannen waren gingen we yoga doen.


Het waren erg rustige oefeningen, in een laag tempo en geen lastige houdingen vond ik. Maar wel zo inspannend genoeg dat je het wel voelde dat je bezig was. Aan het eind deden we een ademhalingsoefening. We moesten 1 neusgat dicht drukken, dan in- en uitademen, inademen en dan bij de uitademing het andere neusgat dicht drukken. Ik werd van deze ademhalingsoefening echt al heel rustig en ontspannen, maar na de oefening gingen we pas echt ontspannen.

We mochten lekker op ons matje gaan liggen en ik had een kussen onder mijn hoofd, een rol onder mijn knieën en een lekker zacht dekentje over me heen. Er werd een rustig muziekje opgezet en zo konden we heerlijk bijkomen. Na afloop was ik echt super ontspannen en ik vond de les echt heerlijk. Normaal ben ik gewend om intensief te sporten, bij Bodybalance ben je een uur bezig met allerlei houdingen en heb je alleen aan het eind een meditatie van ongeveer 10 minuten. Maar dit was dus een erg relaxte les!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten