dinsdag 12 maart 2013

Winter en Lente ontmoeten elkaar

Na een paar heerlijke lentedagen is de winter weer teruggekeerd. Om me heen hoor ik veel mensen klagen. Ze zien de sneeuw het liefst voor de zon verdwijnen. In plaats van te klagen, heb ik heerlijk genoten van deze weersverandering. Ik ben met mijn fotocamera op pad gegaan en heb foto's gemaakt van de winter en de lente die elkaar ontmoeten. Toen ik weer thuis was, heb ik de mooiste foto's geselecteerd en daar een collage van gemaakt:


Ik gebruik zowel Paint Shop Pro als Picasa, het gratis bewerkingsprogramma van Google. Met beide programma's heb je veel mogelijkheden om je foto's na te bewerken. Ik vind het vooral leuk om collages te maken of met andere effecten een foto meer naar voren te laten komen. Maar ik hou er niet van als een foto zo erg bewerkt is dat het er onrealistisch uitziet. 



Fotograferen is voor mij echt een ideale manier om in het hier en nu te zijn. Als ik aan het fotograferen ben, heb ik daar mijn volledige aandacht bij. Dus als ik aan het fotograferen ben, doe ik meteen aan Mindfulness!

1 opmerking:

  1. Toen ik vorige week de eerste berichten hoorde over het naderende sneeuw-weer, had ik het helemaal met de winter gehad. Maar als je dan 's morgens gezellig in je klas bent en de sneeuw stuift langs het raam, dan is het toch wel mooi.
    En de kinderen hebben met veel pret buiten gespeeld dus ik ga gewoon mee in de stroom zoals de natuur het ons geeft!

    BeantwoordenVerwijderen